TÄSTÄ VOIT HAKEA RESEPTEJÄ AIHEPIIREITTÄIN

keskiviikko 16. joulukuuta 2015

Bravo Deli on avattu, kipinkapin herkkuostoksille Tehtaankatu 12:een



Mitä jos tänä vuonna joulupöydässä olisikin espanjalaista, tammenterhoista herkullisen makunsa saanutta mustaa possua? Siinä tapauksessa kannattaa poiketa Helsingin Ullanlinnassa uudessa Bravo Deli –myymälässä. Kun joka paikassa on valitettu kivijalkaliikkeiden häviämistä katukuvasta, uusi uljas palvelulihakauppa ilmestyi Tehtaankadun-Neitsytpolun kulmaan viime viikolla. Herkkumyymälä on helppo löytää, kun jää pois kolmosen raitiovaunusta ravintola Amigon pysäkillä.


Keittiömestarit Matti ja Tero vaihtoivat ravintolan pyörittämisen kauppiaan hommiin. Nyt tiskissä on pääasiassa Espanjasta tuotuja elintarvikkeita, mutta valikoima laajenee lähiaikoina myös italialaisiin herkkuihin ja myöhemmin vielä muihin maihin. Kun kauppiaat hoitavat maahantuonnin itse, monta välikättä jää pois ja hintataso on mahdollista pitää kohtuullisena.

Valikoimissa on tuorelihaa, leikkeleitä, juustoja, erilaisia artisaanituotteita sekä innokkaimmille kotikokeille molekyyligastronomian raaka-aineita pienissä pakkauksissa. Bravo Delin kauppiaat tuovat myymälässään monia ravintolaraaka-aineita pienempinä määrinä kaikkien ulottuville. Yksityisen kauppiaan on tänä päivänä vaikea kilpailla hinnalla tai aukioloajoilla, mutta laadukasta erikoisvalikoimaa kannattaa tulla katsomaan vaikka vähän kauempaakin.


Ibericopossun lisäksi palvelutiskistä löytyy muun muassa ilmakuivattua tonnikalaa eli mojamaa, vasikanposkia, joulupöytään ihanaa ilmakuivattua mustanpossun fileetä, äsh, mitä minä tässä selitän, menkää itse katsomaan!

Tehtaankatu 12
00140 Helsinki

avoinna
ma-pe 9 - 20
la 10 - 17


7 kommenttia:

  1. Tämä postauksesi oli jäänyt minulta huomaamatta, osuin siihen nyt monen mutkan kautta. Huomasin näet, että Ravintola Lusikka on lopettanut ja tulin siitä apealle mielelle, mutta tämä tieto Bravo Delin perustamista piristi sitä taas! :D

    VastaaPoista
  2. Ravintolan, kuten kaupankin perustamiselle on muutama tärkeä kriteeri: sijainti, sijainti ja sijainti. Lusikka oli ravintolana ilmeisesti vähän syrjässä jotta riittävän monet ihmiset olisivat löytäneet sinne. Mutta Bravo Deliin kannattaa ehdottomasti mennä ostoksille. Se on myös helppo löytää: sijainti vain 10 metriä raitiovaunupysäkiltä :) Ja valikoimaa riittää vaativallekin asiakkaalle.

    VastaaPoista
  3. Tuo sijaintiasia on kyllä merkillinen juttu, etenkin kun katsoo sitä kauempaa. Ei siis omassa kaupungissa. Siellä tietää aina, että montako metriä voi olla siitä ns keskustasta ja mihin suuntaan. Jyväskylässä se on aivan killeri juttu erehtyä Kompassilta tiettyyn suuntaan viisikin metriä. Ei siinäkään ole järkeä. Mutta kun minä tulen Helsinkiin, ei minulle ei merkitystä niin sadan metrin tai kilsankaan kanssa, jos haluan mennä jonnekin syömään. Onhan sitä melkoisen syrjässäkin olevia menestyviä ravintoloita. Toivoisin, että ruoka olisi kumminkin sijaintiakin tärkeämpi asia ravintolan menestymisessä. Ehdin käydä Lusikassa vain kerran, pidin siitä, mutten kiirehtinyt uudelleen... Joskus tuntuu, että nämä ovat henkimaailman asioita.

    Ja ilman muuta menen Bravo Deliin heti, kun ehdin taas Helsinkiin!

    VastaaPoista
  4. Olet ihan oikeassa. Kaikki riippuu etanan sarvista ja tähtien asennosta... ja onnistuneesta markkinoinnista. Tehokas markkinointi ja mediahuomio on vähintään yhtä tärkeää kuin hyvä ruoka.

    VastaaPoista
  5. Mielenkiintoista.
    Olen asunut Helsingissä koko ikäni ja käydään vähintään kerran viikossa ulkona syömässä jossain hyvässä ravintolassa, mutta koskaan en ollut kuullut ravintola Lusikasta ja tämä uutinen Bravo delistäkin sattui eteeni ihan vahingossa. Ompa taas hienosti hoidettu markkinointiasiat.

    Jos Bravo deli meinaa menestyä, niiden kannattaisi varmaan ottaa yhteys johonkin oikeaan markkinointi ihmiseen eikä odottaa, että ihmiset ymmärtävät ihan itse etsiä heidät jostain Facebookista, tai huomata spårareitin varrelta. Kyllä bisneksen pitää itse aktiivisesti etsiä asiakkaita eikä odottaa että asiakkaat sattumalta löytävät heidät. Tuli mieleen yksi yhdeksänkymppinen vanhapiika, joka on koko ikänsä odottanut unelmien prinssin tulevan hakemaan häntä kotoa. Odottaa vieläkin.

    VastaaPoista
  6. Ja niinhän se Bravo Deli sulki ovensa.

    Myymälä näytti kaiken aikaa mitäänsanomattomalta ulospäin, jossain vaiheessa ikkunaan ilmestynyt Valiojäätelöä-mainos antoi fiiliksen, että on valittu hieman "below par"-tuoteryhmä delikaupalle ja UPS-lähettipalveluasiamieheksi ryhtyminen antoi lähinnä sen mielikuvan, että nyt on pitänyt saada jostain lisää liikevaihtoa.

    Sääli. Hyvä sijainti ja varmasti hyviä tuotteita, mutta markkinointi taisi unohtua.

    VastaaPoista
  7. Markkinointi taisi unohtua, niin. Tänä päivänä täytyy pitää itsestään riittävästi meteliä että asiakkaat löytävät perille. Ehkä valikoima oli myös hiukan turhan suppea. Toivottavasti kaverukset onnistuvat seuraavassa bisneksessään paremmin.

    VastaaPoista